Meest gestelde vragen

Vragen m.b.t. sluiting Trimbad in winter

Waarom kan ik niet meer buiten zwemmen bij het Borgelerbad?

Omdat het gasverbruik dermate substantieel is, achten we het niet langer maatschappelijk verantwoord het Trimbad geopend te houden in de wintermaanden. 

Is er vervangend aanbod voor banenzwemmers die buiten zwemmen?

Het binnenbad van het Borgelerbad blijft geopend. Ook kun je banenzwemmen bij De Scheg. Er is voldoende capaciteit voor alle banenzwemmers.

Worden er verder nog energiebesparende maatregelen getroffen?

We onderzoeken hoe we verantwoord ons energieverbruik verder kunnen terugdringen.

Welke maatregelen zijn er in het verleden al getroffen?

Er zijn door de jaren heen verschillende verduurzamingsmaatregen getroffen. Er zijn zonnecollectoren op het dak van het Borgelerbad aangebracht. In 2021 is daarnaast onze verlichting vervangen voor LED lampen. Tenslotte hebben we de temperatuur van de accommodaties en zwembaden begin dit jaar met 1 graad verlaagd.

Waarom is het Trimbad niet eerder gesloten?

De noodzaak tot het verminderen van het energieverbruik is begin dit jaar veel urgenter geworden. Het Trimbad verbruikt naar verhouding zeer veel energie in een korte tijd.

De overheid heeft aangegeven dat er mogelijk een tegemoetkoming komt. Waarom moet het Trimbad dan toch dicht in het winsterseizoen?

Het primaire doel is het energieverbruik terug te dringen. Het Trimbad is tijdens het winterseizoen de grootste additionele gasverbruiker. De mogelijke tegemoetkoming is louter financieel van aard en helpt niet in het terugdringen van het verbruik.

In welke periode is het Trimbad gesloten?

Het Trimbad is gesloten vanaf 1 november 2022 en zal tegelijk met de recreatieve buitenbaden weer openen op 27 mei.

Waarom gaat het Trimbad niet eerder in het voorjaar open?

Er zal in het voorjaar groot onderhoud aan het Trimbad (coating) plaatsvinden.

Gaat het Trimbad volgend winterseizoen weer open?

Daar kunnen wij op dit moment niets over zeggen.

Kan ik mijn abonnement opzeggen per 1 november 2022 (zonder 1 maand opzegtermijn)?

Ja, dit is mogelijk.

Kan de geldigheid van mijn meerbezoekenkaart opgeschort worden tot ik weer kan zwemmen in het Trimbad?

Ja, stuur hiervoor een mail aan [email protected]

Kan ik ook in het Trimbad blijven zwemmen zonder verwarmd water?

Nee, dit kan helaas niet. Het bad wordt gesloten.

Waar kan ik met vragen terecht?

Stuur bij vragen of opmerkingen een mail aan [email protected]

Algemene vragen

Kan ik losse tickets vooraf reserveren voor een bezoek?

Ja. Reserveren kan via onze website en is raadzaam vanwege een maximale capaciteit, maar is niet verplicht. Vol=vol.

Moet ik als pashouder ook vooraf reserveren voor een bezoek?

Ja, je kunt als pashouder op voorhand reserveren. Reserveren is niet verplicht, maar wordt aanbevolen om gegarandeerd te zijn van toegang. Zijn wij volgeboekt en heb je niet gereserveerd, dan geeft je pas geen toegang. 

Is reserveren vooraf verplicht?

Wij werken met een maximum aantal beschikbare tickets, waardoor vooraf online reserveren raadzaam is, dit is niet verplicht. Bij een reservering ben je gegarandeerd van toegang. Pashouders krijgen pas toegang zodra er een reservering aan de pas gekoppeld is. Daarnaast hoef je bij een reservering niet in een rij te wachten en geeft je ticket direct toegang bij de tourniquets.

Kan ik ook losse tickets aan de kassa kopen?
Er zijn een beperkt aantal losse tickets bij de kassa te koop op basis van beschikbaarheid, welke per pin of contant betaald kunnen worden. Op=op.
Waarom kan ik niet langer dan 14 dagen vooruit reserveren?

Door het hoge besmettingsrisico, kan het zijn dat er op enig moment niet voldoende medewerkers beschikbaar zijn, waardoor wij ons rooster moeten aanpassen.

Hoe kan ik zien of er nog plek is?

Op de webshop staat in het activiteitenrooster of een tijdsblok te reserveren is, volgeboekt is of al afgesloten is. Selecteer het te reserveren tijdsblok, om de beschikbaarheid te zien. Vol=vol.

Is er een reservelijst?

Nee, er is geen reservelijst. Er kunnen weer tickets beschikbaar komen, zodra een reservering wordt geannuleerd. Dit kan uiterlijk tot aanvang van het tijdsblok. Houd hiervoor onze webshop in te gaten.

Waarom moet ik een account aanmaken voor het maken van een reservering?

Tickets worden per mail verstuurd, waarvoor bepaalde gegevens nodig zijn. Daarnaast is het met een account mogelijk reserveringen te beheren. Zo kun je een reservering annuleren, verplaatsen en zijn meerbezoekenkaarten te verlengen.

Kan ik mijn reservering annuleren?
Reserveringen kunnen uiterlijk tot aanvang van het gereserveerde tijdsblok en alleen online worden geannuleerd/gewijzigd, daarna is niet mogelijk.
Het gereserveerde tijdsblok is ingegaan, kan ik nog annuleren?

Een reservering is uiterlijk tot aanvang van het gereserveerde tijdsblok te annuleren, daarna is niet meer mogelijk.

Hoe kan ik annuleren?

Ga in de webshop binnen je account onder ‘Mijn Actieve Producten’ naar je reservering en kies de optie ‘Annuleren’. Indien het annuleringstermijn verstreken is staat er ‘Niet Annuleerbaar’. Meerdere tickets moeten per stuk geannuleerd worden.

Wat gebeurt er met mijn reservering nadat ik geannuleerd heb?

Bij pashouders: Het tegoed wordt teruggestort op de meerbezoekenkaart. Bij een te late annulering vervalt het bezoek van de meerbezoekenkaart.
Bij losse e-tickets: De reservering is tot maximaal 2 maanden vanaf aanschafdatum te verplaatsen naar een andere datum. Daarna vervalt de mogelijkheid tot omboeking. Er vindt geen restitutie plaats.
Klik in je account onder ‘Mijn Actieve Producten’ bij het betreffende ticket op ‘Reserveren’ om een nieuwe reservering te plaatsen.

Bij vragen zijn wij telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur en op zaterdag + zondag van 8.00 tot 13.00 uur op 0570-659777.